اخبا روستا ی غرب ششتمد






جهت ارتباط با مدير سايت با آیدی تلگرام @besk20 در تماس باشید ،
?
خبرنامه
از مزاياي اين برنامه :
شما مي توانيد با ثبت ايميل خود در خبر نامه جديدترين اخبار و مطالب مربوط به سايت را در ايميل خود در يافت كنيد.


نويسندگان
نظرسنجي
زیباترین روستاهای شهرستان ششتمد کدام است.
جستجو

کدهاي اختصاصي

بارش باران و برف پس از 24 ساعت در کوهمیش همچنان ادامه دارد.

بارش برف از ساعت 15 جمعه 13 فروردین آغاز و تا کنون یعنی ساعت 13  شنبه همچنان ادامه دارد.

دسترسی به روستا های منطقه با تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 


Author :
Visit : 263 Time

سبزوار نیوز/ بعد از 31 سال مفقودی، پیکر شهید عباس علی جوان طزرقی پس از گذشت سی و یکسال از اعلام شهادتش همزمان با ایام فاطمیه شناسایی شد

تشیع یکشنبه مسجد جامع سبزوار ساعت 9 صبح

دفن شهید روستای طزرق  ششتمد زادگاه شهید.


Author :
Visit : 261 Time

سه قلاده کرگ امروز بعد ظهر به گوسفندان اهالی در حوالی روستای باغخیران حمله کردند.

دو راس گوسفند تلف و یک راس ناپدید شد و با کمک اهالی بقیه گوسفندان نجات بافتند.


Author :
Visit : 243 Time

اهالی روستا های باداشیان،باغخیرات،بیزخ،دیوانخوی و کلاته بیات که برای شرکت در مراسم عید فطر روز شنبه در مسجد جامع روستای بسک حضور داشتند، از کیفیت نامناسب جاده خاکی روستای بیزخ به روستای گاچ بسیار گله مند بودند.

مسیر فوق علاوه بر ارتباط روستا های مجاور مسیر اصلی ارتباط روستا های حاشیه ی غربی و جنوبی ششتمد با مرکز بخش است. 

کوهستانی بودن مسیر، وجود گردنه ها و سراشیبی های تند، عبود جاده از رودخانه و عدم رسیدگی و تسطیح آن در یک سال گذشته باعث خسارات و استهلاک شدید وسایل نقلیه می شود.

در صورت رفع مشکلات فوق مسیر ارتباطی روستای بیزخ به سمت شهر سبزوار مانند روستای دیوانخوی به دلیل نزدیکتر بودن به مسیر آسفالت به سمت روستای گاچ تغییر خواهد کرد.

گفتنی است پس ار ده سال هنوز مسیر اصلی روستا های باداشیان،باغخیرات،بیزخ،دیوانخوی و کلاته بیات به سمت کیذور و سبزوار آسفالت نشده است.


Author :
Visit : 360 Time

به همت خیران و مردم نیکوکار روستای بسک سرویس بهداشتی مسجد جامع روستا تکمیل شد.   


Author :
Visit : 214 Time

افرایش هزینه کشاورزان به دلیل کمبود آب کشاورزی و انتقال آب به مزارع با تانکر در ششتمد و روستا های آن


Author :
Visit : 215 Time
برداشت آلو
شنبه 03 آبان 1393

برداشت آلو از باغات بسک و روستاهای مجاور آعاز شد.

مقدار محصول به دلیل سرمازدگی و کم آبی در بهار و تابستان بیش ار 50درصد کاهش دارد.


Author :
Visit : 213 Time

آهای !!! اینجا هم یک نفر از دنیا رفت.

عصر سبزوار- شنبه گذشته موسی میرزایی ، جوان جنوب شهری ، بعد از سکته مغزی فوت نمود و پدر ایشان در اقدامی بزرگ و سخاوتمندانه ، تمامی اعضای بدنش را بدون چشم داشت و در جهت شادی روح فرزندش به نیازمندان پیوند اهدا نمود. باقی پیکر مرحوم با وجود موافقت اداره اوقاف جهت دفن در امام زاده های سبزوار ، به روستای گاج منتقل گردید. نکته ایی قابل ذکر است(با وجود داشتن احترام برای تمام در گذشتگان ) که این اقدام خانواده مرحوم و این نوع خانواده ها چنان از جانب مسئولین نادیده گرفته می شود که هفته گذشته تر از آن در مراسم فوت مادر یکی از مدیران کشوری در سبزوار ، مسئولین و نهاد های شهر ، گوی رقابت را جهت حضور و اعلام تسلیت و اهدا تاج گل و چاپ بنر و اطلاعیه از هم می ربودند. جوانان گروه الف سبزوار نیز به نیابت از غایبان و با دعوت از عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر جناب آقای مهدی مقصودی در مراسم شرکت کرده و با درج اطلاعیه و پیامی به نگارش دکتر رحیمی و تهیه تابلو عکس مرحوم، این عمل سخاوتمندانه پدر مرحوم را گرامی داشتند.

http://www.asrsabzevar.com/?p=39336

عصر سبزوار- شنبه گذشته موسی میرزایی ، جوان جنوب شهری ، بعد از سکته مغزی فوت نمود و پدر ایشان در اقدامی بزرگ و سخاوتمندانه ، تمامی اعضای بدنش را بدون چشم داشت و در جهت شادی روح فرزندش به نیازمندان پیوند اهدا نمود. باقی پیکر مرحوم با وجود موافقت اداره اوقاف جهت دفن در […] SKMBT_C45114100415580 عصر سبزوار- شنبه گذشته موسی میرزایی ، جوان جنوب شهری ، بعد از سکته مغزی فوت نمود و پدر ایشان در اقدامی بزرگ و سخاوتمندانه ، تمامی اعضای بدنش را بدون چشم داشت و در جهت شادی روح فرزندش به نیازمندان پیوند اهدا نمود. باقی پیکر مرحوم با وجود موافقت اداره اوقاف جهت دفن در امام زاده های سبزوار ، به روستای گاج منتقل گردید. نکته ایی قابل ذکر است (با وجود داشتن احترام برای تمام در گذشتگان ) که این اقدام خانواده مرحوم و این نوع خانواده ها چنان از جانب مسئولین نادیده گرفته می شود که هفته گذشته تر از آن در مراسم فوت مادر یکی از مدیران کشوری در سبزوار ، مسئولین و نهاد های شهر ، گوی رقابت را جهت حضور و اعلام تسلیت و اهدا تاج گل و چاپ بنر و اطلاعیه از هم می ربودند. جوانان گروه الف سبزوار نیز به نیابت از غایبان و با دعوت از عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر جناب آقای مهدی مقصودی در مراسم شرکت کرده و با درج اطلاعیه و پیامی به نگارش دکتر رحیمی و تهیه تابلو عکس مرحوم، این عمل سخاوتمندانه پدر مرحوم را گرامی داشتند. پیام تهیه شده خطاب به خانواده مرحوم : IMG_۲۰۱۴۱۰۰۸_۰۱۵۸۰۳

ادامه مطلب در: http://www.asrsabzevar.com/?p=39336
Copyright © asresabzevar.com
عصر سبزوار- شنبه گذشته موسی میرزایی ، جوان جنوب شهری ، بعد از سکته مغزی فوت نمود و پدر ایشان در اقدامی بزرگ و سخاوتمندانه ، تمامی اعضای بدنش را بدون چشم داشت و در جهت شادی روح فرزندش به نیازمندان پیوند اهدا نمود. باقی پیکر مرحوم با وجود موافقت اداره اوقاف جهت دفن در […] SKMBT_C45114100415580

ادامه مطلب در: http://www.asrsabzevar.com/?p=39336
Copyright © asresabzevar.com
عصر سبزوار- شنبه گذشته موسی میرزایی ، جوان جنوب شهری ، بعد از سکته مغزی فوت نمود و پدر ایشان در اقدامی بزرگ و سخاوتمندانه ، تمامی اعضای بدنش را بدون چشم داشت و در جهت شادی روح فرزندش به نیازمندان پیوند اهدا نمود. باقی پیکر مرحوم با وجود موافقت اداره اوقاف جهت دفن در […] SKMBT_C45114100415580

ادامه مطلب در: http://www.asrsabzevar.com/?p=39336
Copyright © asresabzevar.com

Author :
Visit : 273 Time

یک قلاده گرگ به گوسفندان در حال چرا در کلاته نو واقع در جنوب روستا در صبح روز یکشنبه حمله کرده و با زخمی کردن دو گوسفند یکی از آنها را با خود برد.به گفته صاحبان گوسفندان که از اهالی روستای کلاته بیات هستند تلاش آنها برای نجات گوسفند با توجه به چالاکی و سماجت گرگ در اثر گرسنگی به جایی نرسید.

. اهالی روستا با گذاشتن تله سعی در به دام انداختن گرگ دارند که تا کنون موفق نشدند


Author :
Visit : 381 Time

شنیدها حکایت از آن دارد که عده ای از اهالی روستای بسک و کلاته بیات  اقدام به حفاری زمینی از اراضی کلاته اقلیدر  که بین دو روستا قرار دارد نموده اند.

به گفته اهالی دو روستا خاک حاصل از حفاری به مکان نامعلومی حمل شده و نکته جالب دیگر این است که عمق زیاد حفاری و شکل هندسی  آن حکایت از سرقت آثار باستانی دارد .

این در حالی است که صاحبان زمین مورد نظر از این حفاری اطلاعی نداشته و با شنیدن این خبر شوکه شده اند.

ناگفته نماند که اهالی منطقه چند روز قبل از حفاری افرادی را با ماشین جیپ و دستگاهای فلزیاب در زمین مورد نظر دیده اند.

امید آن می رود که مسئولین مربوطه این موضوع را به جد پیگیری کنند.

 


Author :
Visit : 298 Time

متاسفاته در سال های اخیر شاهد افزایش  غیر مجاز مرغداری های گوشتی به ویژه در روستا های دهستان بیهق ششتمد هستیم.

دخل و تصرف در جاده های روستایی و زمین های اطراف

تصرف منابع طبیعی

ایجاد آلودگی های شدید آبی و خاک به همراه بوی متعفن

رعایت نکردن حریم روستا ها و مشکلات آلودگی آن

از بین رفتن کاربری های زمین های اطراف به همراه کاهش شدید ارزش آن

دخل تصرف در آب قنات ها و برداشت از سهم کشاورزان برای خود

اینها تنها چند مورد از مشکلاتی است که این مرغداری های گوشتی برای اهالی و طبیعت بکر این منطقه ییلاقی بوجود آورده اند.

به راستی نقش جهاد کشاورزی در دادن این مجوزهای صوری و غیر مجاز چیست؟مرغداری هایی که گاها با هدیه چند عدد مرغ به مهندسان نقشه بردار توانستند تمام استانداردها را داشته باشند.   

 

به راستی نقش  محیط زیست و منابع طبیعی در تصرف و تخریب....؟

 

مرغداری  گوشتی در حریم جاده و کال و در زمینی کمتر از 400 متر

http://s1.picofile.com/file/8124414818/%D9%85%D8%B1%D8%BA3.jpg

تخریب ارتفاعات

http://s1.picofile.com/file/8124414718/%D9%85%D8%B1%D9%822.jpg 

 

مرغداری  گوشتی بدون حریم ،زمین و مجوز.تصرف در منابع طبیعی

http://s1.picofile.com/file/8124414742/%D9%85%D8%B1%D9%82.jpg   


Author :
Visit : 347 Time

گروهی از باغداران روستای باغخیرات اقدام به شکافتن جاده برای آبیاری مزارع و باغات خود نموده آنهم در حالی  که جاده زیرسازی و آماده آسفالت شده بود.

این اقدام استهلاک و خسارات زیادی را برای وسایل نقلیه عبوری از این مسیر در پی دارد.

در اقدامی دیگر گروهی از باغداران با ساخت دیوار هایی از بلوک های سیمانی حریم کال و جاده ای که از میان آن میگذرد را اشغال کردند.    


Author :
Visit : 219 Time

ساعت 11 روز پنج شنبه سه قلاده گرگ به گله گوسفندان یکی از اهالی که برای برای سیراب کردن گوسقندان خود به قنات کلاته نو در 300 متری جنوب روستا رفته بود،حمله کر دند.

 با هوشیاری و سر و صدای صاحب گوسفندان گرگ ها تنها موفق به ربودن دو راس گوسفند شدند و گرگ سوم از حمله به گوسفندان منصرف شد. 


Author :
Visit : 163 Time

در حالی که اکثر مرغداران در روزهای آخر سال اقدام به عرضه تولید خود می کنند تا سهمی در بازار شب عید داشته و محصولات آنها در بازار مصرف شب عید استفاده شود اما با اقدام و دستورالعمل استانداری ها خروج طیور در تعطیلات توروزی از ۲۷ اسفند ممنوع شد و نتیجه آن از دست دادن بازار تهران و رکود در قیمت مرغ زنده و حتی روند رو به کاهش آن در روزهای اخیر.

موضوع به همین جا ختم نمی شود:نبود ماشین برای انتقال مرغ زنده،صفوف طولانی و تاخیر چندین ساعته در کشتارگاه ها ،سوء استفاده دلالان از وضع موجود از جمله افزایش افت بار به ویژه در مشهد،سر درگمی مرغداران در وضع فعلی و اقدام به حراج محصول خود به دلیل نگرانی از کاهش قیمت.کمبود و حتی نبود خوراک و نهادهای دامی در چند روز اخیر،تاخیر ۳ ساعته در صدور مجوز در دامپزشکی شهرستان به دلیل حجم بالای درخواست صدور مجوز حمل مرغ

موارد فوق تنها نمونه ای از مشکلاتی است که امروز مرغداران ششتمد،بسک،ابراهیم آباد،بجدن،طزرق،مهر،کلاته بیات،کیذور و... عینا با آن مواجه بودند.

به امید روزی که مسئولان محترم به ویژه در دامپزشکی و استانداری و جهاد کشاورزی قبل از هر تصمیمی تمام جوانب آن را در مدنظر داشته باشند.


Author :
Visit : 305 Time

غروب پنجشنبه 3 قلاده گرگ به گله گوسفندان در روستای کلاته بیات ششتمد حمله ور شدند که با مهارت صاحب گوسفندان و ایجاد سر و صدا و کمک به موقع اهالی گرگ ها با به چنگ آوردن یکی از گوسفندان به هماه قانع شدند و پا به فرار گذاشتند و خسارت بیشتری وارد نشد.

نزدیک بودن گله گوسفندان به روستا و نداشتن سگ  از نکات جالب این حادثه بود.

فرستنده:ملایی


Author :
Visit : 277 Time

در حالی که اکثر روستاها از نعمت آب شرب و گاز برخوردار بوده یادر آینده نزدیک برخوردار میشوند،روستا هایی مانند بسک،گاچ،بیرخ،دیوانخوی،کلاته بیات،باداشیان،باغخیرات و... وجود دارند که با وجود چندین رشته قنات و چشمه در اطراف آن از منابع آبی آلوده قنات های مرکزی روستاها به صورت غیر لوله کشی استفاده می کنند که ار کیفیت بسیار پایین بهداشتی برخوردار است.

در بعضی موارد مانند روستا های بیرخ،دیوانخوی،کلاته بیات،باداشیان،باغخیرات که همگی در یک مسیر قرار دارند از داشتن یک جاده خاکی مطمئن محروم هستند چه برسد به جاده آسفالته

با وجود اندک زیرسازی های قبل انتخابات مجلس اکنون نزدیک به شش ماه است که با وجود تخریب قسمت های زیادی از جاده که در مسیر باریک کال قرار دارد،جاده و مردم روستا ها به امان خدا سپرده شده اند.

از گاز رسانی به روستا های این منطقه که همگی دارای زمستان های بسیار سرد هستند هیچ خبری نیست و باوجود اعتراض مردم منطقه مسئولان هیچگونه پاسخی در این زمینه ایراد نفرمودند. 

هر ساله جریان های سطحی به ویژه سیلاب ها خساراتی زیادی را به باغات و مزارع اطراف رودخانه ها وارد می کند و علاوه بر آن حجم زیادی آب از دسترس خارج شده به هدر می رود.

خواسته مردم منطقه مبنی بر احداث سد و بند خاکی  حتی با عکس برداری از رود خانه های منطقه در قبل از انقلاب هنوز با گذشت بیش از 35 سال اجرایی نشده

این منطقه از پتانسیل فوق العاده ای در زمینه گردشگری و فضای ییلاقی برخوردار است که متاسفانه در این زمینه کاری انجام نشده است.

موارد فوق و موارد دیگر که از حوصله این نوشته خارج است باعث مهاجرت روزافزون جوانان و کاهش جمعیت روستا های منطقه شده است.در صورتی که وضع به همین منوال باشد در آینده نزدیک در بسیاری از روستا های منطقه نیروی جوان که محرک اقتصاد و فرهنگ روستا هاست وجود نخواهد داشت.

به امید آینده ای متفاوت با امروز

انشاءالله

 


Author :
Visit : 432 Time
آمار سايت بسک
آمار مطالب
کل مطالب : 428
کل نظرات : 91
آمار کاربران
افراد آنلاين : 4
تعداد اعضا : 1147

کاربران آنلاين

آمار بازديد
بازديد امروز : 127
بارديد ديروز : 183
گوگل امروز : 15
گوگل ديروز : 13
بازديد هفته : 759
بازديد ماه : 485
بازديد سال : 25,973
بازديد کلي : 472,435
اطلاعات کاربري

عضو شويد


فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
تبادل لينک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان بسک : نگین زیبای ششتمد وآدرس http://besk.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد
صفحات جداگانه

کدبازان>